Yes please!
Enamus vist küll teavad, aga mul on juba mõnda aega tumblr olnud. Keda huvitab, siis siin on link: http://shirosensei.tumblr.com/
Juuli möödus üldiselt töises vaimus, kuid ka meelelahutusest ei tulnud puudust. Sai ära maitsta oma elu esimesed 10 tunnised vahetused, kolm päeva jutti. Neid ma kindlasti taga ei igatse. Enamasti piirduvad tööpäevad siiski 4-5 tunniga (mõnikord ka 8) üpris varjeeruvates kohtades. See kuu passisin peamiselt Solarise EMT's, mida võis pidada võrdlemisi meeldivaks tööpostiks. Solaris on üldse mulle millegipärast alati meeldinud (asi pole üldse JAFFis onju). August viib mind juba Rocca Euronicsisse.
Sain ka erialavahetusega ühele poole ning sügisest õpin hoopis ajakirjandust. Proovin kanda nii palju aine punkte üle, kui võimalik ning jätkan ka ilmselt Jaapaniga seonduvate ainete võtmist. Ainult nüüdsest tasuta, mis on täiega profit. Gümnaasiumi lõpus oli ajakirjandus minu teine potentsiaalne valik Jaapani filoloogia järel, seega ei tohiks probleemi sellega tulla, et uus eriala ei huvita. Erialale sisse saamine oli huvitaval kombel täielik käkitegu, kuigi ma arvasin, et uus õppesüsteem muudab sisse astumise palju raskemaks.
Eks näeb, mis sügisest saama hakkab. Võib juhtuda ka, et sõjavägi korjab ära.
8 juuli toimus järjekordne Zelori DnD mäng. Meist on saanud nüüd ajarändurid! Postapokalüptiline fantaasia maailm siit me tuleme.
9 juuli käisin üle...mitme aasta? hamba arsti juures. Viimati sai selline asi ette võetud vist põhikoolis. Üks auk vajas lappimist ning minu rikutud otaku mõistus suutis protseduuri ajal mõelda peamiselt asju stiilis "aaah, seinsei, you are being so rough inside me."
12 juuli läksin juba hommikul puhtast uitmõttest Tallinna Merepäevadele, sest tuli tahtmine natukene purjetada. Uitasin Tallinna sadamates ringi, tegin veidi pilte laevadest ja lõpuks sain isegi ühe purjelaeva pardale, millega sa Soome lahel veidi sõitu teha. Mind pandi lõpuks vesilennukite hangaari lähedal maha ning seal parkis ennast ka maailma suurim purjelaev Krusenstern, mis jättis ikka tõeliselt vägeva mulje. Mulle on millegipärast alati laevad ja meri meeldinud ning mõte mereväkke minekust muutus jälle natukene ahvatlevamaks. Õhtul pidi toimuma ka merelahing, kuid piletid selle spectator laevale olid välja müüdud. Tavalised inimesed ei saanud niikuinii lahingust osa võtta (minu suureks pettumuseks) ning nii ei jäänud ma seda üritust ka taga igatsema.
Pildid võib leida siit:
Veel samal õhtul läksin Imoti juurde, kus leidis aset uute suvehooaja animete vaatamise õhtu. Siin on Imoti koostatud tabel meie hinnangutest (kuhu ei ole sisse arvestatud järgesid):
13-14 juuli toimus Põlvamaal järjekordne Saatuse Radade larp, kuhu jõudsin lõpuks ka mina (ma ei tea mitmele SRi mängule ma juba minna olen plaaninud, kuid pole kunagi ühel või teisel põhjusel jõudnud). Retke võtsime ette ühes autos mina, Karl, Mari, Kadri ja Maarja ning selle käigus hüppasime ka Põltsamaalt kodust läbi. Lõpuks kohale jõudes avanes meie ees korralik eestimaa mets ning ilus selge järv metsa sees. Mänguni oli veel aega (ma ei ole kunagi ühelgi larbil käinud, mis oleks õigeaegselt alanud - ausalt ka) ning nii otsustas seltskond ka ujuma minna. Pean tõdema, et see oli minu suve parim ujumiskogemus. Vesi oli väga soe ja puhas. Samuti sai enne mängu ka muljetada inimestega, keda polnud juba tükkaega näinud.
Kõik PC'd jagunesid lõpuks gruppideks ja üksiküritajateks ning minust sai koos Zelori ja Mirjuga üks sünge trio:
Nojah, võib-olla mitte nii väga sünge...
Mäng ise ei olnud minu (ja minu meeskonna) jaoks kuigivõrd huvitav, kuid see tuli paljuski rolli iseärast. Ma lihtsalt ei näinud rolliloogiliselt, miks enamus sündmusi sellel mängul minu tegelast huvitama oleks pidanud. Samuti oli mul vahelduseks mitte eriti verejanuline tegelane, kes eelistas võimalusel konflikte pigem vältida ning nii õnnestus meil ka mängu kaklustest vaikselt kõrvale jääda, kuigi meie võitlusvõimekus oli üpris suur. Võtsime osa ainult kõige viimasest lahingust (ja seal lasime ka teistel PC'del NPC'de agro endale tõmmata enne ise välja tulekut.) Võrdlemisi nauditav oli ka teiste PC'de paranoia meie grupi suhtes, sest me olime üpris halva mainega tegelased (ja seda põhjusega), kuigi meil polnud otseselt plaane kellelegi halba teha. Samas, kui keegi oleks meie missioonile ette jäänud siis oleksime ilmselt ta kõhklemata elimineerinud. Sellised hästi süstemaatilised, praktilised ja külmad tegelased olime.
Mäng ise kujunes suhteliselt aeglaseks ning tempo võeti vahepeal ikka väga maha (liigagi maha minu maitse jaoks), kuigi see tuli väidetavalt mõningatest tehnilistest probleemidest. Samas kujunes minu esimene SR sarja mäng üpris selliseks nagu ma SR'i alati ette kujutasin - metsas ringi möllamise seiklusmänguks. Jään ootama järgmist mängu ning tegelase upgrade punkte (uued oskused on juba välja valitud).
Pilte:
http://www.dragon.ee/gallery/main.php/v/larp/saatuse_rajad/poimunudlood/
http://www.dragon.ee/gallery/main.php/v/larp/saatuse_rajad/sr_p6imunudlood/gm_kaamera/
Kõik PC'd jagunesid lõpuks gruppideks ja üksiküritajateks ning minust sai koos Zelori ja Mirjuga üks sünge trio:
Nojah, võib-olla mitte nii väga sünge...
Mäng ise ei olnud minu (ja minu meeskonna) jaoks kuigivõrd huvitav, kuid see tuli paljuski rolli iseärast. Ma lihtsalt ei näinud rolliloogiliselt, miks enamus sündmusi sellel mängul minu tegelast huvitama oleks pidanud. Samuti oli mul vahelduseks mitte eriti verejanuline tegelane, kes eelistas võimalusel konflikte pigem vältida ning nii õnnestus meil ka mängu kaklustest vaikselt kõrvale jääda, kuigi meie võitlusvõimekus oli üpris suur. Võtsime osa ainult kõige viimasest lahingust (ja seal lasime ka teistel PC'del NPC'de agro endale tõmmata enne ise välja tulekut.) Võrdlemisi nauditav oli ka teiste PC'de paranoia meie grupi suhtes, sest me olime üpris halva mainega tegelased (ja seda põhjusega), kuigi meil polnud otseselt plaane kellelegi halba teha. Samas, kui keegi oleks meie missioonile ette jäänud siis oleksime ilmselt ta kõhklemata elimineerinud. Sellised hästi süstemaatilised, praktilised ja külmad tegelased olime.
Mäng ise kujunes suhteliselt aeglaseks ning tempo võeti vahepeal ikka väga maha (liigagi maha minu maitse jaoks), kuigi see tuli väidetavalt mõningatest tehnilistest probleemidest. Samas kujunes minu esimene SR sarja mäng üpris selliseks nagu ma SR'i alati ette kujutasin - metsas ringi möllamise seiklusmänguks. Jään ootama järgmist mängu ning tegelase upgrade punkte (uued oskused on juba välja valitud).
Pilte:
http://www.dragon.ee/gallery/main.php/v/larp/saatuse_rajad/poimunudlood/
http://www.dragon.ee/gallery/main.php/v/larp/saatuse_rajad/sr_p6imunudlood/gm_kaamera/
Juuli kuus juhtus ka midagi suhteliselt haruldast. Nimelt leidsin omale MMORPG, millest ma ei tüdinenud esimese paari päevaga ära. Mulle on alati kummalisena tundunud, kuidas mõned inimesed väldivad MMO'de mängimist, sest kardavad sõltuvusse jääda või siis mängivad nagu maniakid (khm Enri). Mina tüdinen neist küll enamasti väga kiiresti ära, sest MMO'd kipuvad olema hästi repetitiivsed ning nõrga storylinega.
Closed beta faasi läks Final Fantasy XIV: A Realm Reborn, mis on sisuliselt Titanicu moodi põhja vajunud Final Fantasy XIV reboot täiesti uue mänguma. Mitu postitust tagasi linkisin ka selle intro traileri, mis näeb absoluutselt fantastiline välja:
http://www.youtube.com/watch?v=39j5v8jlndM
Sain closed beta invite (paadunud beta tester juba nüüdseks) ning siirdusin uut maailma avastama tuhandete teiste weeaboodega. Final Fantasy XIV on lausa loodud anime fännidele (duh FF) ning seepärast võis just communityt väga meeldivaks pidada. Umbes iga kolmas tegelane kandis mõne anime tegelase nime xD ning erinevaid queste, raide ja dungeone grupiga tehes tulid sageli diskussiooniks uuemad animed ja mangad. FFXIV pole üle läinud veel Action Based süsteemile, millest on saanud uus trend MMOde maailmas, vaid kasutab vana hotkey skill based süsteemi, mis sai kunagi ammu populaarseks World of Warcraftiga. Sellest hoolimata on see vana kulunud süsteem väga ära lihvitud ning üllatavalt sujuvaks muudetud, muutes lahingu hoolimata skillide spämmimisest üllatavalt voolavaks. See torkas eriti silma minu tegelase classi juures (kes spetsialiseerus käsivõitlusele), sest ta liikus erinevate skillidega ühest võitlus stance'st teise, sooritades erinevaid võtteid. Päris tore on kollile round house kickiga näkku lüüa.
Mis mind selle mängu külge aga liimis polnud mitte tugevalt jaapanilik rpg õhkkond, ei anime fännidest koosnev community ega voolav kiire gameplay (muidu mängiks ma endiselt Phantasy Stari). Need kõik mängisid loomulikult olulist rolli, kuid minu õngekonksuks sai hoopis story (väga üllatav onju). Tegelikult las ma sõnastan täpsemalt: mitte story ise, vaid see, kuidas mängija sellesse kaasati. Mis paistis alguses suhteliselt mageda vanilla fantaasiana kasvas kiiresti keerukaks intriige täis müsteeriumiks, kus mängija proovis pidevalt tõe jälile jõuda. Vahepeal tekkis tunne, et ma ei mänginudki MMO'd vaid single player rpg'd, koos kõigi pikkade videode ja cut scenedega. Samuti polnud NPC'd lihtsalt paigal passivad quest hubid vaid aitasid mind sageli questide tegemisel ning uurimisel kaasa, pillates sageli ka olulisi infokilde. Teisisõnu nad mõjusid huvitavate isiksustena ning neil kõigil oli oma lugu (ja anime voice actorid!). Mõni lugejatest võib-olla imestab nüüd, et kas mitte selline asi ei kaota ära interaktiivsust teiste mängijatega, sest see on ju ikkagi MMO mõte. Vastus on ei, sest paljude questide lahendamiseks tuleb teiste mängijatega grupeeruda. Party omabki FFXIV's väga suurt rolli just selle pärast, et see mäng on kuradima raske tegelikult. Üksinda kusagile laamendama minnes on väga suur võimalus surma saada, sest NPC'de AI on MMO kohta suhteliselt hea, neil on oma skillid ning suhteliselt kõrged statid, võrreldes sama leveli mängijaga. Mitme kolliga korraga võitlemine oli enamasti peaaegu võimatu, rääkimata dungeonitest.
Closed Beta faas sai mõni aeg tagasi läbi ning nüüd jään ootama Open Beta't.
See artikkel täpsustab lähemalt, miks on FFXIV nii suur hitt MMO turul hetkel ning tuhast tõusev fööniks:
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/446/feature/7549/Five-Good-Things.html/page/1
Seoses Final Fantasy'ga: http://www.youtube.com/watch?v=6HqKiWha06E
21 juuli sain telefonikõne oma vanalt sõbralt Märdilt, keda polnud juba väga pikka aega näinud. See sell oli otsustanud juba mõnda aega tagasi minna koos oma kaksikõe Kärdiga ülikooli haridust otsima hoopis Taani, kus nad nüüd ka elavad. Märt tuli lühiajaliseks puhkuseks Eestisse tagasi ning tahtis oma vanade semude ja trenni kamraadidega jälle kokku saada.
Me läheme Märdiga juba väga kaugele tagasi, karateklubi Neko varastesse aastatesse (kurat, kui vanad me juba oleme.) Trennides jaotuti harjutuste ajal paaridesse ning nii said meist Märdiga paarimehed pikkadeks aastateks. Julgen oletada, et olime ühed parimad trennis (jäädes alla ainult Enrile ja Heigole), kuid sellest hoolimata lähenesime kõigile harjutustele....omamoodi. Nimelt me (ma) ei viitsinud kunagi ühte asja väga pikalt üle ja üle teha (selgitab nii mõndagi mmo'de kohta) ja siis koosnesid meie paarisharjutused sageli kummalistes poosides aelemisest, mis tõmbas päris palju naissoost karatekade tähelepanu (naistel on kõigil vist peidus kusagil mingi fujoshi) ning nii mõnedki tehnikad muutusid improviseeritud sparringuteks (loe: müramiseks). Korrale meid eriti ei kutsutud, sest, kui meil paluti midagi ette näidata, suutsime seda korralikult teha. Kindlasti mõne karateka lawfulness kannatas selle all (me juhtisime inimeste tähelepanu kõrvale harjutustelt), kuid ükski hobi pole õige hobi, kui selle tegemine lõbus pole.
Kurat, jäin meenutama ja läksin teemast kõrvale. Igal juhul... Märt tahtis üle pika aja jälle kokku saada ning mina juhtusin ka parajasti Põltsamaal olema. Mõeldud, tehtud - saime kokku Pubis Rivaal ning pärast ühte mehist embust sai ka kohe esimesed õlled tellitud. Muljetasime vanadest aegadest ja rääkisime kuidas kummalgi eraelus läheb. Peagi liitus meiega ka Enri ning siis tellisime lisaks õlledele ka juba snackid. Märt oli väga heldes meeleolus (ma oleks ka, kui ma nii palju Taanis raha teeniks) ja tegi meile muudkui õlut välja. Pärast pubi liikusime edasi Enri juurde, kus ootasid juba järgmised õlled, mida Enri oma kodus hoidis ning juttu ja muljetamisi jätkus pikalt. Hüva märjuke päästis kolme härra keelepaelad korralikult valla ikka.
Hiljem liikusime kaugelt kostva muusika järgi Põltsamaa Lossi hoovi, kus toimus mingisugune simman. Seal kutsusime oma seltskonda ka Kevini ja Holgeri ning Märt avastas oma rõõmuks, et keegi müüs rummi seal. Tema rõõmust sai loomulikult ka teiste rõõm. Polnud enam ammu niimoodi sõpradega Põltsamaa vahel jõlkunud ja sellega tuli meelde teismeiga, kus see oli suhteliselt tavaliseks nähtuseks.
Nüüdseks on Märt juba oma õega tagasi Taanis ning kes teab millal neid jälle näeb.
Juba järgmine päev, 22 juuli algas Lea Firefly kampaania finaal maratonmäng (mille organiseerimine oli inimestele paras peavalu olnud). Ootasin seda suure huviga ning õhtul kogunesimegi Zelori juurde, kus pidi alguse saama mänguöö, mis paneks punkti kõige vägevamale tabletop kampaaniale, mis meil veel olnud oli. Sellesse mängu ja sealsetesse karakteritesse oli juba investeeritud palju aega ja vaeva ning nad kõik olid meile südamelähedaseks saanud. Umbes nagu hea raamatu või sarjaga. Mängisime minu mäletamist mööda kusagile kella ühe (või poole kahe?) kanti välja ning selle lõpuks oli kõigi juhe parajalt koos. Põltsamaa kampaanias sai küll mängitud mõnikord peaaegu hommikutundideni, kuid see eest mõttetöö arv oli väga erinev ning Lea kampaania oli lihtsalt vaimselt palju intensiivsem - seega pole ka ime, et inimesed kiiremini väsisid.
Hommikul loivasid kõik jälle üles ning Zelori valmistatud pannkookidega läks mäng jälle käima, kestes peaaegu poole kolmeni välja, sest pärast seda pidin ma tööle minema. Hiljem kampaania üle mõtisklemine ja oma telelase epiloogi peas valmis küpsetamine sisustas väga efektiivselt töötunde. Töö juurest astusid ühel hetkel läbi ka Zelor, Sillu ja Maarja, kes tõid sinna ühe tassi, kus oli kogu meie karakterite meeskonna pilt peal. Andsime sinna oma tegelaste allkirjad ning kinkisime selle Leale eduka kampaania lõpu puhul. Tutvustasin neile ka oma karakteri epiloogi ideed ning minu suureks üllatuseks nõustasid nad isegi minu plaaniga. Profit.
Kes soovib selle kampaania kohta rohkem lugeda, võib tutvuda mängu blogiga, kus on üleval ka kõigi mängude kroonikad: http://puukmoor.wordpress.com/
Juuli kuu
kulmineerus 26 -28 toimunud animeklubi retkega Hiiumaale, mida oldi planeeritud
juba üle poole aasta.
Päev 1: Retk algas reedel Tallinnast, kus
eelnevalt paika pandud autod hakkasid erinevatel kellaaegadel Haapsalu poole
liikuma. Meie autos oli juhiks Tanel ning seltskonnaks mina, Tiiu, Robin ja
Margus. Hakkasime liikuma pärast tööpäeva ning käisime enne Tallinnast
väljumist poest ka läbi toidu ja joogi varusid täiendamas. Sõit möödus
võrdlemisi lõbusas meeleolus ning härrased Robin ja Margus otsustasid juba tee
peal oma rummi ja viskipudelid avada, muutes tagaistme väga elavaks. Küll aga
ei jõudnud nad kokkuleppele kumb siis ikkagi parem jook on. Auto täitus tugeva
alkoholi lõhnaga ning see pakus arutlust, milline oleks politsei nägu, kui
Tanel neile oma auto akna avaks ja kogu see aroom meie vapratele
korrakaitsjatele näkku voogaks. Sellele
aitas eriti kaasa tõsiasi, et Taneli auto konditsioneer oli katki, tehes kogu
asjast aroomisauna.
Haapsalu sadamasse jõudsime teisena, sest
Kareli auto seltskond oli otsustanud õige varakult kohale laekuda ja pikalt
oodata (ning seejuures mitte poodi minna).
Mitte kaua pärast meid ilmus järjekorra tahaotsa ka Imoti auto ning kogu
klubi otsustas meie juurde koguneda. Kõik välja arvatud Riho ja Maka, kes olid
juba Hiiumaal ees ootamas neljapäeva õhtust saadik. Ilm soosis meid meeldiva
päikeseloojanguga ning väga sooja õhtuga. Naljakal kombel saime praami peale
kõige esimesena meie, sest Karel and co ei jõudnud oma auto juurde õigeks ajaks
tagasi, tekitades hetkelise seisaku, lubades meil teisest reast mööda sõita. Praamisõit
ise möödus seltskonnaga lobisedes ning meie rummi gurmaan Robin oli selleks
ajaks juba õige häälekas seltskonna lõvi. Mulle tegelikult väga meeldib tema
alkoholi maitse, sest ta ostab alati kalleid ja suhteliselt haruldasi rumme
ning nende maitsmine on minulegi omaette elamus. Kaotab peaaegu tahtmise ära
neid tavalisi asju juua. Peaaegu.
Hiiumaale jõudes paitas minu esteetilisi
meeli sealne ülimalt kaunis loodus. Õhtune udu muutis tihedad metsad ja
heinamaad lausa maagiliselt müstiliseks, pannes fantaasia meele tööle. Nägime
läbi näiliselt inimtühja maa sõites tee ääres nii rebased, kui põtru ning
vahepeal sõitsime pikalt lihtsalt kõrgest metsast ümbritsetud puude
koridoris. Polnud raske hakata Hiiumaad
armastama. Meie sihtmärgiks oli Kõpu poolsaare lähedal paiknev Maka maakodu,
millest sai Miyako operatsioonide baas.
Esimese õhtu operatsioonideks oli
grillimine, saun ning alkoholi varude kergendamine. Tutvusime ka Maka vennaga ning
ühe tema sõbraga, kes sulandusid kiiresti seltskonda sisse. Uue liikme debüüdi
tegi ka Enri. Pandi üles telgid ning imetleti juttu ajades kohalikku maalilist
ilu. Pralle kestis hiliste öötundideni välja, kuid mitte hommikuni, sest
graafik nägi ette suhteliselt varajast ärkamist. Meid ootas ees pikk päev.
Päev 2: Magamine möödus telgi kohta väga
meeldivalt, sest jagasime ülisuurt telki ainult kolmekesi koos Taneli ja
Robiniga ning see oli strateegiliselt varju paigutatud. Hommikul pikka
logelemist ei toimunud ning juba 10 ringis võtsime ette pika jalgsimatka läbi
Kõpu poolsaare, mille pikkus pidi sisustama ära kogu ülejäänud päeva ( kusagil
23 km, koos ujumispeatuste ja muude puhke peatustega vaatamisväärsuste juures.)
Ilm oli üpris palav ning see pani pidevalt kõndides vedelikku tarbima -
kaasa oli varunud korralikud
veevarud, et vedeliku kaotust ei tekiks. Samuti sai korralikult päevitada.
Esimesed 10 km polnud eriliseks probleemiks ning peagi tehti ka peatus ühes
ujumiskohas, milleks sai kõrvaline koht ühes väga kivises rannaääres (me ei
näinud kordagi mitte kivist randa). Vesi oli aga hirmus külm ning nii piirdus
kogu ette võtmine jalgsi vees sumpamisega ning kivide peal turnimisega, sest
vesi oli isegi jalgadele peaaegu talumatult külm. Mõni mees otsustas ka paari
õllega ennast kosutada. Osad inimesed ei viitsinud aga üldse ujuma minna ning
läksid ees ära ja selle käigus lagunes grupp laiali, erinevad väiksemad pundid
eri tempol (ja eri radasid pidi) edasi rühkides. See tekitas veidi muret sest
ühe grupiga kadus üldse kontakt ära ning neil polnud kaarti ka. Tee viis meid
edasi mööda suhteliselt metsikut loodust, jättes ainult mõned üksikud talu
laadsed asjad meie teele ette. Tegime ka pausi Põrgukivil, mis kujutas endast
lihtsalt ühte suurt rahnu keset metsa, kuhu sai ka otsa ronitud.
Mõne aja pärast leidsime ennast
korralikus männimetsas, mille aluseid katsid mustikad. Marjade rohkus võttis
grupi tempo kõvasti alla ning eriti agar Tiiu sai isegi omale sinised hambad. Nägime
ka kitsi. Logistilist sidet pidades avastasime aga, et olime ikkagi kõigist
gruppidest kõige eest ning vahepeal peatusime lihtsalt teeääres ja ootasime
teisi järgi. Selleks ajaks võisime kõndinud olla kusagil 16km….vist ning paljud
olid juba üpris väsinud. Ise erilist väsimust ei tundnud, kuid pidev kruusa
peal kõndimine muutis tallad veidi hellaks. Teisi järgi oodates sai Margus demonstreerida
ka oma…eeem… modelli annet. Nimelt otsustas ta ainult klassikaliste
ujumispükste ja eest lahti lillelise triiksärgi väel, toigas käes mööduvatele
autodele poseerida, pakkudes teistele matkajatele korralikku meelelahutust.
Sellest toikast sai Marguse ustav sõber, niikaua, kuni ta leidis omale
EXCALIBURI!
Pärast teise grupiga liitumist (mõned
inimesed olid jätkuvalt kadunud) korraldasime ka anime ja Jaapani teemalise
viktoriini, mille eriti kirvestele küsimustele ei osanud eriti keegi vastata.
Kurb oli tõsiasi, et mitmed asjad, mida ma tegelikult teadsin ei tulnud
lihtsalt meelde (minu mälu, nagu ta on.)
Päev hakkas veerema õhtusse, kui
lõpetasime ühes rahnude, kiviklibuga ja valgeks, kuivanud puudega rannas, mis
moodustasid võrdlemisi huvitava vaatepildi. Sellel hetkel hakkas mõnede
inimeste jaoks kõige huvitavam osa matkast ja mõnede inimeste jaoks kõige
ebameeldivam osa matkast. Nimelt ei jäänud see meie planeeritud teele, kuid
tegu oli lihtsalt niivõrd huvitava ja laheda kohaga, et otsustasime mööda seda
minna. Miks oli see parim osa matkast? Teede puudumise (ja üldse käidava ala
puudumise tõttu) pidime hüppama mööda kivisid ja kivide vahele jäi vesi. Paljud
sportlikumad inimesed, mina nende hulgas sattusime taolisest ekstreemse võitu
ettevõtmisest lausa ekstaasi, sest kivid olid suhteliselt suured (ja
varieeruvad) ning see nõudis korralikku turnimis, hüppe ja tasakaalu oskust ja
alati oli oht vette libiseda. Miks mitmetele inimestele see ettevõtmine ei
meeldinud? Just nendel samadel põhjustel. Õnnetuste ja vigastuste oht oli
suhteliselt suur ja meil polnud õigust neid niimoodi riskima panna. Samuti olid
paljud juba selleks ajaks täiesti kurnatud. Mina nautisin seda igal juhul täiel
rinnal. Seal leidis Margus ka omale EXCALIBURI! Nimelt oli keegi ühe suure
õõnsa kivi sisse torganud valge saua ja see seisis seal väga fantaasialikult
püsti. Margus tõmbas saua välja ning kuulutas ennast väljavalituks ja sellest
hetkest sai meist hoopis fantasy party, kes seikles läbi kummalise maa. Keegi
nägu kusagil eemal metsavahel ka mingisuguseid larpareid vms rollimängureid ja
seega spekuleerisime hiljem, et vb panime mingi olulise plot itemi rotti. Oih.
Tulnud rannalt välja, leidsime ennast ühe
poolsaare tipu juures asuva küla juures. Selle nimi oli vist Kaberneeme
vms. Huvitava kokkusattumusena toimusid
seal parajasti mingisugused külapäevad ning väga palju inimesi liikus ringi.
Samuti müüsid erinevad talud ja suvilad oma kohalikku kokandust. Meie grupp
sulandus külavahel ringi käivate inimestega ühte (välja arvatud Margus, kes
käis endiselt ringi oma lahtise pluusi ja ujumispükste väel, EXALIBUR! käes,
tõmmates omajagu möödujate pilke.) Enn oli ka omale kusagilt mingisuguse jämeda
rondi leidnud, mida ta kandis meile tundmatutel põhjustel oma õlal. See ront
sai talle väga armsaks. Kohaliku Hiiumaa ajalehe peatoimetaja tegi meist pilti
ning nii sattusime ka kohalikku lehte (peaks selle eksemplari
hankima omale).
Meie tee viis aga külast edasi poolsaare
lõpuni välja, kus asusid vanad sõjaväelised rajatised. Päev oli selleks ajaks juba suhteliselt
õhtusse tiksunud. Uurisime lähemalt ühte kuulipilduri pesadega varustatud Teise
Maailmasõja aegset seiretorni ning selle aluseid käike. Mööda läbi roostetanud
treppe ja vanu redeleid torni tippu ronimine ei mõjunud minusugusele kõrgust
karvale inimesele eriti hästi, kuid käisin siiski ära. Päris vägev vaade
avanes. Jäin ainult kahetsema seda, et
kõik olid juba nii väsinud, et teiste vanade varemete uurimine jäi ära.
Tegime pikema ja viimase puhke peatuse
rannas, kus oli isegi midagi liiva laadset (või sinna lähedale) ja otsustasime
veelkorra ujumist proovida. Vesi oli endiselt jäiselt külm, kuid julgemad mehed
ja naised otsustasid ennast kokku võtta ja ikka korra üleni sees ära käia
(mõned isegi mitu korda.) See protsess möödus valjude karjete saatel. Seal
liitusid meiega ka lõpuks Hannes ja Anette, kellega oli igasugune kontakt päris
pikaks ajaks ära kadunud. Lebotasime niisama rannas, ajasime juttu ja tarbisime
oma viimaed vee ja toiduvarud ära. Pärast seda siirdusime autodega Maka
maakodusse tagasi. Tollel õhtul said mitmed inimesed omale jalgadele korralikud
villid ning keegi polnud eriti agar õue peal ringi käima. Istuti niisama, aeti
juttu, grilliti jne. Valdar sai kõigi
meestega maadlemise samuti läbi proovida (ta tahtis oma uusi MMA võtteid
proovida). Mul läks temaga maadeldes millegi pärast süda pahaks ning pidin
andma oma parima, et kogu toit üles ei tuleks. Õnneks möödus see kiiresti. Sellel öösel läksid kõik kurnatusest
suhteliselt varakult magama.
Päev 3: Enamus inimesi magasid väga kaua
ning nii mõnegi jalad olid üpris läbi. Seega istuti peamiselt niisama ja
mängiti lauamänge. Mina, Hannes, Enri ja mõned teised proovisime kätt ka
võrkpalli peal, kuid pall oli paraku suhteliselt tühi ja nii ei tulnud mängust
eriti midagi välja. Maka tõi välja ka oma optilise sihikuga õhupüssi ja nii
prooviti täpsuslaskmist märklauale. Käsime poes (selleks pidi Kärdlasse sõitma,
sest mujal poode polnud) ja Riho rallis Kareli autoga ringi. Praam läks alles
õhtul ning nii sisustatigi terve päeva peamiselt niisama leboga ära. Päike
lõõskas palavalt ja nii mõnigi sai omale punased õlad ja kaela.
Õhtul sõitsime sadamasse, kuid praam
hilines ja selle pärast saime veel sealgi niisama istuda, merd vahtida ja juttu
ajada. Praamisõit ise möödus lauamänge mängides ja Haapsallu jõudes oli väljas
juba pime. Meie auto inimestel läks ka kõht tühjaks, kuid paraku Hess oli kinni
juba ning ühtegi muud toidukohta meie teele ette ei jäänud. Jõudsime
järeldusele, et Haapsalus kesklinna tee ääres burksi putka asutamine oleks väga
ära tasuv idee. Sellest arenes välja veel jaburam idee, kus burksi putka oleks
hoopis enne Haapsalu linna algust ning müüks seal „kõhu lahtisti burksi.“
Selline nimi olekski ning küll mingid ossid ikka ostaks. Seejärel asutaks
Haapsalus tasulise WC, mis hakkaks samuti kõvasti kasumit sisse tooma. Ideed
muutusid sealt edasi üha totramaks ja naljakamaks ning Tallinna linna jõudes
olid minu lõua lihased juba naermisest valusad. Meie kõhud olid aga endiselt
tühjad ning nii sõitsime keset ööd ikkagi burksi jahile. Sõpradega öösel
Tallinnas burksi nosides lõppeski meie Hiiumaa retk.
Rohkem pilte leiab siit: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.432731530173329.1073741829.118777294902089&type=1
Ja nüüd väga hiljaks jäänud selle hooaja anime arvustus:
Genei wo Kakeru Yaiyou - Keegi tuli lõpuks mõttele, et võiks teha
midagi Madoka sarnast, äkki saab ka palju raha.
Teisisõnu süngema alatooniga mahou shoujo, kus väiksed armsad tüdrukud
saavad läbi elada meie lõbustuseks erinevaid traumaatilisi kogemusi ning
võidelda koletistega. Või vähemalt nii
mõtles ilmselt selle teose originaalne autor, sest Madoka on tegelikult palju
enamat. Genei wo Kakeru Yaiyou paraku aga mitte. Tundub, et peale armsate mahou
shoujode näitamise proovibki see anime ennast põhiliselt „shock value“ peal
müüa. Põhimõtteliselt on tegu siis Madoka varjuga, mis teeb kõike valesti, mida
Madoka õigesti tegi. Neist vigadest
suurim on täiesti valedele asjadele rõhku panemine (näiteks koolielu!!) 5/10.
Fantasista Doll – Mäletate animet Busou Shinki? See on sisuliselt
TÄPSELT sama asi, ainult nüüd on üksikute noormeeste märjad unenäod suuremad ja
ilusamate riietega, Rozen Maideni stiilis. Kaardimängustiilis pannakse nad
üksteisega võitlema, nii nagu nendes laste mänguasju promovates animetes (yu gi
oh jne) 3/10
Blood Lad – Soul Eateri ja Beelzebubi abieluväline laps. Jabur ecchi
action komöödia rohke fan servicega, orienteeritud vähemalt esmapilgul shouneni
austajatele. Sellel on omajagu fänne, kuid
jättis mind täiesti külmaks 4/10
Free! – KyoAni teab, kuidas raha teha, see on fakt. Just see paistab
olevat ka Free! eesmärgiks. Kõrge animatsiooni kvaliteediga (ei midagi uut
KyoAni puhul) moe fan service naistele. Tegelikult on KyoAni tüüpilises
võrrandis ainult üks asi muudetud. Cute girls doing cute stuff asemel on nüüd
cute boys doing cute stuff. Isegi moe käitumis mallid on paljuski samaks jäätud
ning seepärast ei mõju sealsed tegelased üldse mehelikult (kui siis ainult homo
seksuaalselt). Nagu KyoAni teoste puhul alati, siis rahvamassid rõkkavad
rõõmust ning raha sajab. Miks? Sest nad oskavad oma asja kuradima hästi
teha. 4/10
Kiniro Mosaic – tuntud ka, kui Engrish lesbian Mosaic. Lihtsalt kurb,
et mõnede teoste kohta polegi midagi rohkemat öelda, kui cute girls doing cute
stuff. Täiesti sisutühi tüdrukute omavaheline jutuajamine ja mitte naljakad
naljad. 3/10.
Uchouten Kazoku – Selle hooaja peidetud pärl. Kvaliteetsed animed ja
oodatud hitid saavad sageli juba enne hooaja algust staarideks, kuid hoolimata
tasemel meeskonnast jäi see teos fänniradari raadiustest välja. Õigupoolest jäi
see ka minu radarilt välja. Ma nimetaks
seda ka hooaja üllataiaks, kuid meeskonda vaadates pole tegelikult midagi
imekspandavat. Loo on kirjutanud Tomihiko Morimi (Tatami Galaxy) ning projekti
juhib Yoshihara Masayuki, kes on osalenud Ghost in the Shell Stand Alone
Complex’i kõigi sarjade loomisel, filmi
loomisel ja tema käsi on mängus ka Seirei no Moribito ning Higashi no Eden’i
tegemises. Seda informatsiooni teadmata sain esimest osa vaadates meeldiva
üllatuse osaliseks. Tegelased on kõik värvikad ja omamoodi isiksused, igaüks
oma kiiksuga ning nende vahelisi dialooge presenteeritakse kohati lausa
Monogatari sarjade stiilis, kus vaimukaid lauseid pillutakse edasi-tagasi ning
need võivad omada mitmeid peidetud tähendusi. Samuti ei topita vaatajale
supilusikaga ploti suhu vaid pigem vihjatakse pidevalt erinevatele sündmustele,
jättes vaataja mõtlema. Sama võib öelda erinevate tegelaste motiivide kohta.
Läbi sarja voogav huumor ei koosne „vaimukatest“ punch line’dest nagu komöödia
animetele meeldib väga tänapäeval teha, vaid pigem tegelaste vahelistest
interaktsioonidest. Soovitan kõigile vaimuka komöödia fännidele 8/10.
Kamisama no Inai Nichiyoubi – teise nimega „where’s your god now?“ Loogika
pole just selle anime kõige tugevamaid külgi. Ma ei saa siiani täpselt aru
kuidas see maailm seal töötama peaks või mida kuradima päralt sealsed tegelased
oma tegevusega taotlevad. Vaataja
mõistatama panemine ei mõju siin sugugi positiivselt, sest ennast nii tõsiselt
võtma anime kohta mõjub kõik seal suhteliselt absurdselt. Hoolimata nii suurest
puudujäägist on Kamisama’s aga üllatavalt palju häid fantaasia kontseptsioone,
tekitades minus reaalset huvi. Kui seda millegagi võrdlema peaks, siis oleks
see Dantalian no Shoka. Samuti jätab teose kunstiline külg väga ilusa mulje
endast ning opening theme on parim näide sellest:
LoveLab – Cute girls doing cute stuff. 4/10
Teekyuu2 – Cute girls doing cute stuff on crack. 4/10
Servant x Service – Nimi ütleb päris palju onju? Tuleb välja, et siiski mitte. Tegu on
hoopis komöödiaga, mis räägib kontoritöötajatest ja nende läbi käimistest tööl
ja väljaspool tööd. Kui keegi on näinud animet Working, siis omate üpris head
ettekujutust sellest, mida sealt oodata võib. Tegelikult on isegi autor sama (
opening theme bänd samuti). Erinevalt Workingust koosneb tegelaste cast aga
enamuses täiskasvanud inimestest. Mulle Working meeldis ja see on vägagi
sarnase maiguga. Hoolimata läbi ja lõhki ära leierdatud „build up - punch
line“ huumorist omab see üllatavalt
palju meelelahutusväärtust 7/10.
MakaiOuji: Devils and Realist – Keegi justkui üritas Kuroshitsuji järgi teha, et
saada naissoost fännidelt palju „kyaaa“ sid välja, kuid kukkus haledalt läbi
sellega. Lahjendatud Kuroshitsuji olekski parim väljend sellele, sest räägib
kena välimusega shota poisist ja tema nägusatest deemon - bishounen teenritest,
rohkete homoseksuaalsete vihjetega. Mis veel – plotiks on see kuidas nägusad
bishounenid võitlevad tema nimel, et saada deemoni maailma valitsejaks! 4/10.
Watashiga Motenai no wa Dou Kangaete mo Omaera ga Warui! – Viimaste aegade
tähelepanek, et mida pikem nimi, seda halvem anime on saanud vahelduseks ühe
erandi. Watamote sai juba ammu 4chanis ja 2chanis ikooniliseks, kuid jäi neist
kohtadest väljas võrdlemisi vähe tuntuks. 4chani ja 2chani lugejaskonnad on aga
piisavalt suured, et anime adaptsioon ennast ära tasuks. Oonuma Shin (ef: a
tale of memories, Kokoro Connect, baka to test) on teinud algmaterjaliga
tõeliselt kulda väärt tööd. Tal õnnestub just õigesti edasi anda seda
morbiidset ja sünget huumorit, mille poolest Watamote nii kuulus on ning need
olukorrad ja situatsioonid lubavad kindlasti ka nii mõnelgi anime fännil ennast
samastada peategelasega. Mis veel parem – peategelane Tomoko pole ainult
vääriti mõistetud ohver ja hea inimene.
Ta on egoistlik ja vihane süsteemi peale ning süüdistab oma
ebaõnnestumistes kõiki teisi enda ümber, rääkimata happelisest kadetsemisest
teiste tütarlaste ees. Me ei peagi teda nägema ainult sotsiaalse süsteemi
ülekohtu saajana vaid teos teadvustab, et see asi ongi tegelikult kahe otsaga.
Tomoko lahendus reaalusega tegelemisel on sageli hoopis eskapism ning anime
kasutab mõningaid päris kavalaid visuaalseid trikke selle edasi andmisel.
Näiteks (vähemat minu meelest) kujutab anime opening endast seda, kuidas Tomoko
ennast ise näeb ning ending seda, mis ta tegelikult on. Ahjaa, siia läheb ka
hooaja parima openingu tiitel:
Hakkenden: Touhou Hakken Ibun 2 – Shoujo elementidega Jaapani müstika fantaasia on saanud
teise hooaja. Mulle meeldivad Hakkendini paari episoodilised lühilood
erinevatest müstilistest nähtustest, sest need on ühe shoujo anime kohta sageli
üllatavalt mõtlema panevad, liigutavad ja kurvad. Mulle tuleb neid vaadates
meelde Musishi ja isegi toon on veidi sarnane sageli. Lühilood on Hakkendeni
tugev külg, kuid „main“ plotiga seostuvad episoodid ei tundu kunagi päris nii
huvitavad ega nii hästi üles ehitatud.
Tegelikult on võib-olla asi selles, et main plot on üles ehitatud ühe
vana Jaapani novelli järgi (samuti nimega Hakkenden ja see on maailma pikim
novell muide), kuid see on väga tugevalt ära transformeeritud, kohandumaks
rohkem modernse fantaasia tavadega. Soovitan kõigile keda huvitab müstika ja
mütoloogia, kui te suudate üle elada natukene klassikalist bishie shoujot.
7/10.
Stella Jogakuin Koutouka C3 bu – Nunnud tüdrukud relvadega hullus jätkub ja mõne
sellise ilmumine iga hooaeg on saamas traditsiooniks. Põhimõtteliselt lisatakse
cute girls doing cute stuff valemisse militaarhobi (olgu selleks siis tankid,
tulirelvad, külmrelvad vms) ning boom, uus raha tegemise valem on valmis! 4/10.
Brother’sConflict – Fujoshi reverse harem, millest on tehtud ka otome game. Tüdruk saab
omale 11 bishounenist kasuvenda vanuses 32 – 11. Eraldi noormees igale
fetishile. 3/10.
Fate/kaleidliner Prisma Illia – Kinkou Nasu pole vist veel piisavalt rikas ja nii lubab ta
igasugu rahval Type Mooni fandomi teha. Sellised asjad võivad päris hästi
lõppeda (Fate Zero), või siis nii nagu see… Tuntud Nasuverse naistegelastest on saanud moe
Mahou Shoujod. Ma kahtlustan, et keegi sai inspiratsiooni Fate/Hollow Attaraxia
visual novel’ist (mis saab varsti ka inglise keelde lõpuks tõlgitud), kus Rin
muutus vahepeal kerge comic reliefi jaoks Mahou Shoujoks. Äkki peaks ka
proovima oma Fate lugu kirjutada, mine tea, tehakse animeks veel. 4/10.
Rozen Maiden 2013 - Rozen Maiden on Jaapanis
juba pikki aastaid väga soliidset mainet hoidnud. Intrnetis ilmus jätkuvalt fan
arti tohututes kogustes, hoolimata sellest, et sarjad triivisid üha kaugemale
minevikku. Rozen Maideni aga ei unustatud ja just selle pärast pole ka üldse põhjust imestamiseks, et uus
hooaeg on tulnud. Viimasest hooajast on möödas 7 aastat ning see on hea näide
sellest, et fännide pikk visadus võib ennast lõpuks ära tasuda. Uue hooaja
tulek andis ka mulle kevadel motivatsiooni kõik varasemad sarjad ära vaadata
ning ma ei pidanud pettuma. Rozen Maiden pole ainult lugu ilusatest
maagilistest nukkudest, kes omavahel võitlevad. See on lugu purunenud elu
kildude kokku korjamisest, oma vaimsete probleemidega võitlemisest, nende
aktsepteerimisest ja ületamisest. 8/10.
Kitakubu Katsudou Kiruku – Cute girls doing cute stuff. 4/10.
Danganronpa Kibou no Gakuen to Zetsubou no Koukousei – Hea näide sellest, kuidas hype võib
täiesti mööda panna. Enne hooaja algust muudkui kirjutas sellest internetis
igal pool ja kiidulaulu lauldi ühes ja teises kohas, sest visual novel olla
väga hea. VNDB skoor oli samuti väga kõrge ja see kruttis ka minu ootused
kõrgeks, hoolimata faktist, et sisu tutvustus hoiatas mind juba kohe alguses
millegi potentsiaalselt halva eest. Sarja algus ei tundunudki kõige hullem.
Esimene osa jättis mulle sellise Mirai Nikki stiilis over the top whacky mulje
ning Mirai Nikki puhul see täiesti töötas. Teine osa purustas aga kõik lootused
millegi sellise suhtes. Ma ei tea kas nad üritavad VN’ile meeletult truuks
jääda või on nad lihtsalt väga laisad animaatorid, aga isegi anime enda
stseenid on üles ehitatud nagu visual novelis ja see mõjub lihtsalt kohutavalt
halvasti. Neid kahte meediumi ei saa lihtsalt suvaliselt kokku klopsida. Kolmas
osa muutis selle anime aga nii fenomenaalselt halvaks, et ma ei tahtnud seda
isegi droppida enam. Tegelased ei mõju isegi inimestena vaid nad on pigem
mingite absurdsete ideede arhetüübid, mis pritsivad välja enda sisse kodeeritud
punch line’sid (sõna otseses mõttes punch linesid, sest mõnikord need
purustavad teiste tegelaste sõnade mullid). Ma pole veel kunagi ühelegi animele
2 punkti andnud ja ma tahaks selle skoori välja jagada, kuid Danganronpa pole
sellist au väärt. 3/10.
Monogatari Series Second Season – Ainus SHAFT’i sari, mis suudab Madokaga konkureerida
populaarsuselt. Nii novellide, kui anime müüginumbrid on astronoomilised ning
kas see sellist tähelepanu ka väärib jääb igaühe enda otsustada. See on
lihtsalt selline teos, mida sa armastad või ei salli üldse. Mina kuulun nende
esimeste hulka ja olen isegi nii vägev hipster, et fännasin seda enne, kui see
populaarseks sai (kui originaalne lause). Väga tore on näha, et hoolimata
suurest edust pole Shinbo mitte midagi muutnud Monogatari omanäolise stiili
juures esimesest hooajast saadik. Naljakal kombel kujunes suur osa sellest
stiilist välja just eelarve nappuse tõttu. Selles maailmas ei eksisteeri
ruumilisust, sest kõik on ruumitu ning kõik taustad pigem üritavad ainult
peegeldada tegelaste vahelisi interaktsioone, sest just need moodustavad kogu
loo südamiku. Monogatari on lugu, mis on üles ehitatud AINULT dialoogidele ning
kõik muud asjad on mõeldud ainult nendele dialoogide toetuseks. Tegelaste
vahelised interaktsioonid kipuvad sageli ka väga nilbeks minema ning paljud
interneti anime bloggerid ütlevad, et see on lihtsalt kõik üks väga
peenekujuline ümbernurga porno. Ei saa sellele faktile vastu vaielda, kuid
lisaks hipster smutile pakub Monogatari kõige paremat sorti dialooge, mida
animetest üldse leida võib + korraliku doosi folkloori ja müstikat. 9/10
Inuto Hasami wa Tsukai you – Animal torture the animation. Üldiselt kipuvad service
animed vähemalt minu meelest minema seda rada pidi, et igale lihahimu maitsele
leiduks midagi. Nii võib oodata kõige rohkem erinevaid vaatajaid. See
absurdilugu on endale aga kindalt ühe sihtgrupi välja valinud ning annab seda
juba esimese osaga selgelt mõista. Rõõmustage masohhistid, te olete lõpuks
saanud anime, mis on ainult teie päralt! Terve lugu räägib seksikast sadistist
naisest, kes piinab koera kehasse kinni jäänud noormeest. Mida kuradit!? 3/10.
High School DxD New – Kas te usuks, kui ma ütleks, et ma vaatan seda animet
üllatavalt hea OST ning actioni pärast? Ei, nii suuri illusioone ei suuda isegi
mina omale luua. See ei muuda aga fakti, et sellel tits and ass animel siiski
on üllatavalt hea OST. High School DxD
pakub kõike, mis ühele noorele mehepojale huvi pakkuda võib: alasti poseerivad
naised, rebenevad riided, mehised shounen võitlused ja superpowerid. Pole ka
siis ime, et sellel MAL’s nii kõrge skoor on.
5/10.
Ginno Saji – Arakawa Hiromu (FMA) uusima manga, mis pole enam nii uus, adaptsioon.
See naine teab, kuidas head shouneni teha ikka. Sellest annab märku ka tema
teise manga tohutu edu, mida ma hakkasin juba kohe ilmumisest saadik ka lugema.
Adaptsioon oli ainult aja küsimus ja siin see on – peaaegu samade inimeste
poolt, kes tegid FMAB (ending theme on sama bändi poolt ka muuseas). Arakawa
kasvas üles farmis ning nii saame eriti täpse ülevaate sellest, kuidas elukene
Hokkaido agraarringkondades veereb. Hoolimata shounen žanrist keskendub Gin no
Saji paljuski slice of life aspektile, vürtsitades kogu asja korraliku
huumoriga. Me saame lõbusa ja liigutava maaelu draama, kust leiame ka
eluraskusi, armastuslugusid ning hill billy noorte tuleviku plaane. Hetke skoor
on 8/10, kuid see võib veel 9 peale minna, sest just selle skooriga on mul
manga hetkel.
Hyperdimension Neptune – Moe sci fi mahou shoujo anime pedofiilidele, tehtud moe sci fi mahou
shoujo mägu järgi pedofiilidele. 3/10
Gatchaman Crowds – Selle hooaja suurim üllataia. Minu tugev vastumeelsus klassikaliste
sentai superherode vastu (ja superherode vastu üleüldiselt) takistas alguses
selle pärli ilu märkamast. Samuti käis esimeses osas hyper genki peategelane
närvidele. Pärast esimest osa droppisin, kuid lugedes väga positiivseid
arvustusi targemate inimeste blogidest internetis otsustasid asja veelkord
käsile võtta. Tuli välja, et tegu ongi väga hea animega, sest superhero aspekt
on kõigest sekundaarne selles värvikas ja veidi over the top loos. Gatchaman
Crowds on lõpuks võtnud käsitlusele ühe temaatika, mida anime ja ulme
üleüldiselt veel eriti palju kasutanud pole – sotisaalmeedia mõju inimkonnale.
Üks esimesi pioneere selles vallas oli Summer Wars, kuid Gatchaman astub sammu
edasi ja muudab selle aspekti veel kõvasti mastaapsemaks. Selle sarja üks
läbivaid väljendeid on „uptade the world“ ning seda mõeldakse üpris otseses mõttes. Hooaja
teisena kõige parem op:
KamiNomi Zo Shiru Sekai: Megami Hen – Katsuragi Keima targad õpetused sellest, kuidas
võimalikult paljusid naisi korraga petta jätkuvad - selleks, et maailma päästa
loomulikult. Küll aga on naljakast ja romantilisest situatsioonikomöödiast
saanud natukene tõsisema plotiga asi, kuid paraku sellisele teosele see ei
sobi. Kami Nomi tegi hästi, mida ta tegi, kuid nüüd mitte niiväga enam. See
säras just naljakate ja piinlike olukordade loomisega, kui Keima üritas
taaskord ühte või teist tüdrukut ära võrgutada, kuid nüüd on neid kuidagi
väheks jäänud. 6/10.
Genshiken Nidaime – Selle võib küll see hooaeg panna ühte patta Rozen Maideniga - vana ja
kuulus veteran uue hooajaga pärast pikki aastaid. Loomulikult nagu Rozen
Maideniga pidin ka kõik eelnevad hooajad järgi vaatama. Genshikeni üks
suurimaid võlusid on see, et ta ei paku idealiseeritud versiooni mingist hobi
klubist (nagu Oreimo näiteks, mida võib pidada Genshikeni kehvemaks klooniks)
vaid näitab otakusid sellistena nagu nad tegelikult on. Seda vaadates suutsin
tuua koguaeg paralleele enda animeklubiga ning nende inimeste igapäeva elu
probleemid mõjusid samuti väga reaalselt, pannes mind mind automaatselt samastuma.
See pole lugu ainult sellest, kuidas otakud oma hobiga tegelevad vaid ka
sellest, kuidas nad üritavad selle hobi paigutada kogu oma ülejäänud ellu.
Genshiken Nidaime teeb just selle viimase osas eriti head tööd, sest mitmed
tegelased on juba ülikooli lõpetanud ning asunud tööellu. Madarame ülikooli
järgse elu jälgimine tuletab mulle kangesti meelde meie enda anime foorumi veteranide
vestlusi elust ja eriti ühe kindla ircu kanali vestlusi. Genshiken on
absoluutselt suurepärane komöödia ja draama, millest suur osa anime fänne
võivad leida ühte ja teist iseenda kohta. 9/10.
Kokkuvõtteks võib öelda, et suvehooajad on üldiselt (koos talvehooaegadega) kehvad, kuid see suvi on olnud haruldaseks erandiks, tuues üllatavalt palju hitte endaga. Sellega paistavad nõustuvat ka suur enamus interneti anime bloggereid.
Eye candy:
No comments:
Post a Comment